Schade melden
Vervelend dat u schade heeft, maar gelukkig bent u in de meeste
gevallen goed verzekerd. Wij gaan zo snel mogelijk voor u aan de
slag. U kunt de schade melden via schade@driekleur.nl. Heeft u
direct hulp nodig? Bel dan onze schadeafdeling op: 0113 751 690
(bereikbaar tussen 08:30 - 17:00).
Formulieren:
Schade formulier algemeen
Europees aanrijdingsformulier
Waarborgfonds - getuigenverklaring
Aansprakelijkstelling - voorbeeldbrief
Brochures:
Waarborgfonds - schade brochure
Waarborgfonds - algemene brochure
Veel gestelde vragen:
-
Hoe verloopt het schadeproces?
Wanneer u schade bij ons meldt, gaan we er zo snel mogelijk mee
aan de slag. U ontvangt dan van ons een bevestiging van de gemelde
schade. We kijken of u verzekerd bent voor de schade en of we meer
informatie van u nodig hebben. Als we een duidelijk beeld hebben
van uw schade kunnen we u sneller helpen. Laat ons weten wat er
precies beschadigd is en maak duidelijke foto's.
-
Hoe stellen wij de schade vast?
Als we een duidelijk beeld hebben van uw schade kunnen we u sneller
helpen. Laat ons weten wat er precies beschadigd is, uit welk
materiaal het bestaat en de grootte van de beschadigde
oppervlakten. Maak duidelijke foto's van uw schade. Bij grotere
schades wordt er een expert ingeschakeld. Deze komt dan bij u langs
om de omvang van de schade vast te stellen en de schade te regelen.
Met behulp van het expertiserapport of bij eenvoudigere zaken met
een gespecificeerde nota wordt de schade vastgesteld.
-
Mag ik direct zelf een reparateur inschakelen voor mijn schade?
Wij werken samen met een aantal geselecteerde herstelbedrijven
omdat we weten dat de prijs/kwaliteitverhouding klopt. De voordelen
hiervan zijn een snelle reparatie en het schadebedrag wordt door
ons overgemaakt aan de reparateur.
U mag er ook voor kiezen om naar een ander bedrijf te gaan. Wij
ontvangen dan graag eerst een offerte voordat de reparatie
plaatsvindt. Twijfelt u? Neem dan even contact met ons op.
-
Wanneer is een expert nodig?
Bij grotere schades wordt er meestal een expert ingeschakeld.
Deze komt dan bij u langs om de omvang van de schade vast te
stellen en de schade te regelen.
-
Binnen hoeveel tijd moet ik mijn schade melden?
Meld uw schade zo snel mogelijk aan ons. Binnen kantoortijden
(08:30-17:00) zijn we telefonisch bereikbaar via 0113 - 751 680. In
het geval van een dringend schadegeval kunt u ons ook buiten
kantoortijden telefonisch bereiken, u wordt dan doorgeschakeld.
Daarnaast kunt u uw schade natuurlijk ook, eventueel voorzien van
foto's, per email melden via schade@driekleur.nl. We gaan
er dan zo snel mogelijk mee aan de slag.
-
Hoe lang duurt het voordat mijn schade in behandeling genomen wordt?
We streven er naar om uw schade uiterlijk binnen 5 werkdagen in
behandeling te nemen. U ontvangt altijd een bevestiging van uw
schademelding en wij houden u op de hoogte van het verloop.
-
Zoekt u een (auto)schadeherstelbedrijf?
Bij een aangesloten herstelbedrijf kunt u de schade direct laten
herstellen. De voordelen hiervan zijn dat u in sommige gevallen een
lager of geen eigen risico hoeft te betalen en er wordt vervangend
vervoer geregeld bij blikschade. Op www.schadegarant.nl vindt u
meer informatie over de reparateurs en kunt u een reparateur bij u
in de buurt vinden. Op www.glasgarant.nl vindt u
aangesloten reparateurs voor ruitschades.
-
Hoe betalen wij uw schade?
Wanneer het schadebedrag duidelijk en onderbouwd is, kunnen wij
het bedrag indien er dekking is naar u uitkeren. Als we alle
benodigde gegevens van u hebben, wordt het bedrag uiterlijk binnen
5 dagen naar u overgemaakt.
Onze schadebehandelaars:

Arie van Veelen
|
Alinda Hage - Metz
|

Joep Schrijver
|

Jacqueline Plaisier
|

John Moerdijk
|

Leon Krombeen
|

Marjoleine Jonkman -
Hogesteeger
|

Karin Hollemans
|
|
|